- شناسه خبر: 3662
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در جمع معاونین آموزش متوسطه سراسر استان اعلام کرد: مهمترین وظیفه آموزش و پرورش تربیت عمومی است/همه برنامه های ستادی بر مدار مفاهیم تربیت محوری قرار گیرد/ راهبردی اصلی آموزش و پرورش هدف گزینی تربیتی است
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خورستان با بیان اینکه تربیت عمومی وظیفه اصلی آموزش و پرورش است؛ بیان کرد: همه اقدامات عملکردی حوزه ستادی بر مدار مفاهیم تربیتی متاثر از سند تحول قرار دارد. بهترین راهبرد در این راستا هدف گزی ...
پیمان نجف پور – شهرنوشت :
به گزارش شهرنوشت و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی ظهر امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۹۸ در جمع معاونین آموزش متوسطه سراسر استان اظهار کرد: سند تحول بنیادین به عنوان مهمترین سند بالادستی کشور نقشه راه و قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت کشور است. همه برنامه های عملکردی می بایست بر مدار این سند قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم پیروی از راهبرد هدف گزینی در حوزه عملکردی تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: مدیران حوزه ستاد و همچنین معلمان می بایست جامعه را از اهداف والای حوزه تعلیم و تربیت آگاه کنند. این مهم تنها از طریق انتخاب اهداف متعالی و اولویت بخشی به این اهداف در جامعه تعلیم و تربیت محقق می شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه گفت: آموزش بر مبنای خودکنترل می بایست در دستور کار برنامه های متولیان تعلیم و تربیت قرار گیرد. حرکت در راستای سند تحول با تقویت مبانی شناختی دانش آموزان امکان پذیر خواهد بود.
رفیعی در عین حال با اظهار اینکه مهمترین وظیفه مجموعه آموزش و پرورش کشور تربیت عمومی است؛ خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین کامل ترین نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور است. این سند بر مبنای ۶ ساحت تربیتی تدوین شده است که می بایست معلمان در اجرای برنامه های خود به صورت جدی دنبال کنند.
وی ادامه داد: تربیت عبادی و اخلاقی، تربیت اجتماعی، تربیت سیاسی، تربیت اقتصادی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیباشناختی از جمله مهمترین مفاد سند تحول بنیادین هستند که می بایست به صورت ویژه دنبال شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به لزوم ظرفیت سازی برای اجرای کامل سند تحول بنیادین در سطح مدارس استان؛ توضیح داد: تربیت از دیدگاه سند تحول بنیادین تلاش آگاهانه و اختیاری دانش آموزان برای رسیدن به مراتبی از تربیت است.
رفیعی در ادامه گفت: تربیت دانش آموزانی متفکر، خلاق، مهارتی و جامعه پذیر غایت نظام تعلیم و تربیت است. رسیدن به این مهم تنها با پیروی از مفاد نظام تعلیم و تربیت کشور محقق می شود.
وی در پایان یادآور شد: معلمان می بایست با استفاده از ظرفیت دروسی مثل ادبیات تفکر واگرا را در بین دانش آموزان تقویت کنند. پیروی از این رویه می تواند نقش مهمی در ارتقای شاخص های اجتماعی ایفا کند.