• شناسه خبر: 3746

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین افتتاحیه نخستین آزمایشگاه سنجش و اندازه گیری دانش آموزی در خوزستان اعلام کرد: ضرورت آموزش مهارتهای حل مسئله به دانش آموزان خوزستانی/آموزش پژوهش محور اولویت اصلی مجموعه تعلیم و تربیت استان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از لزوم توجه به آموزش مهارت های حل مسئله به دانش آموزان خوزستانی و ترویج آموزش های پژوهش محور در مدارس استان خبر داد. ...

پیمان نجف پور – شهرنوشت :

به گزارش شهرنوشت، مهدی رفیعی بعداز ظهر روز شنبه ۵ مردادماه ۹۸ در آیین افتتاحیه نخستین آزمایشگاه سنجش و اندازه گیری دانش آموزی در خوزستان در محل پژوهش سرای دانش آموزی غدیر ناحیه ۲ اهواز اظهار کرد: مهمترین رویکرد مجموعه تعلیم و تربیت استان پرهیز از نمره محوری و حرکت به سمت تربیت محوری است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش مهمترین سند این مجموعه است؛ خاطرنشان کرد: تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی، تربیت سیاسی و اجتماعی،  تربیت زیستی و بدنی، تربیت زیباشناختی و هنری، تربیت علمی و فناورانه و  تربیت اقتصادی از جمله ساحت های سند تحول بنیادین هستند که اساس فعالیت عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با تاکید بر لزوم تربیت دانش آموزانی اخلاق مدار، متفکر و اندیشه ورز، توضیح داد: وظیفه آموزش و پرورش تربیت عمومی است در همین راستا و با استفاده از ظرفیت سند تحول بنیادین می بایست از همه ظرفیت ها برای ترویج این مفاهیم در بین دانش آموزان استفاده کرد.

رفیعی در عین حال با اظهار اینکه پژوهش شاخصه اصلی توسعه جامعه است؛ توضیح داد: ایجاد رویکرد پژوهش محور تنها از طریق ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان و همچنین تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی محقق می شود.

وی در پایان گفت: استفاده از رویکردهای نوین در تدریس  می تواند نقش مهمی در تقویت شاخص پژوهش در جامعه ایفا کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست