• شناسه خبر: 1391

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان : در ۶ ماه اخیر ۱ هزار و ۱۳۲ کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی و جذب شدند. 

در آیین شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل مطرح شد : مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان :  باید مجدانه و مستمر تلاش کرد عوامل فرهنگی و اقتصادی تحصیلی این دانش آموزان برطرف شود تا بتوانند به تحصیلات خود ادامه دهند. ...

پیمان نجف پور – شهر نوشت :
محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان امروز ۱۹ آذرماه ۹۶ در آیین جشن آغاز به تحصیل ۱ هزار و ۱۳۲ کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: آمار شناسایی و جذب این کودکان فقط  مربوط به ۶ ماهه اخیر است .
تقی زاده افزود :  از ابتدای سال ۹۵ تا کنون ۲ هزار و ۳۸۳ کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی و به مدرسه برگشتند و تحصیل خود را آغاز کردند ،حفظ و نگهداری آنها نیازمند تلاش و مواظبت است .
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد : پروژه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل طی ۶ ماه گذشته در خورستان با همکاری چندین دستگاه اجرایی به صورت مستمر پیگیری شد و توانستیم در این مدت کم یک هزار و یکصد و سی و دو  دانش آموز بازمانده از تحصیل را شناسایی و جذب نماییم .
وی  بازماندگی از تحصیل را یک معلول با عوامل متعدد دانست و تصریح کرد: یکی از بزرگترین و جدی ترین آسیب ها در همه ی جوامع بازماندگی دانش آموزانشان از هویت ملی، مذهبی ، دینی  و فرهنگی  است. زیرا هر تمدن زمانی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می گیرد که جوانان و نوجوانان نسبت به هویت تاریخی و گذشته سرزمین خود دارای شناخت باشند.
تقی زاده تاکید کرد: دانش آموزان باید به صورتی تربیت شوند که مواریث تاریخی خود را در ابعاد مختلف درک کنند، به کار بگیرند و به دنیا انتقال دهند تا جهانیان نیز فرهنگ متعالی کشور ما را بشناسند.
وی استاندار خوزستان را حامی جدی آموزش و پرورش دانست و گفت: با حمایت های استاندار خوزستان توانستیم با جذب حدود ۴ هزار نفر به عنوان معلم حق التدریس تا حد زیادی  معضل کمبود نیروی آموزشی در استان را برطرف کنیم که این امر به کاهش بازماندگی از تحصیل دانش آموزان در این استان کمک قابل توجهی می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با تجلیل از همکاران آموزش و پرورش برای انجام پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان گفت: همکاران من در آموزش و پرورش با انجام یک کار شبانه روزی و تلاشی بی وقفه، به صورت خانه به خانه این دانش آموزان را شناسایی و جذب کردند و برای نگهداری آنها اقدامات زیر بنایی را در دستور کار دارند.
تقی زاده در پایان ، انسان دانا را ثروت پایدار جامعه عنوان کرد و گفت: بیش از یک هزار سال است که در تاریخ ایران از دانایی و انسان دانا به عنوان « ثروت پایدار» در جامعه نام برده می شود و باید تمامی تلاش خود را به کار گماریم تا دانایی به عنوان یک اصل بسیار مهم در دانش آموزانمان پرورش داده شود تا در آینده مشکلی نداشته باشیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست