• شناسه خبر: 1313

استاندار خوزستان در جشن بزرگ ربیع تجلی ولایتمداری بختیاری : هیئت شهید بهنام محمدی منشا گسترش و اشاعه فرهنگ اسلامی و دینی شده است .

استاندار خوزستان با اشاره به هیئت شهید بهنام محمدی که روز به روز نقش و جایگاه معنوی خاصی پیدا می کند و منشا گسترش و اشاعه فرهنگ اسلامی و دینی شده است، افزود: هیئت  شهید بهنام محمدی که در ابتدا توسط چند تن از بزرگان قوم ب ...

شهر نوشت :

دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با حضور در جشن بزرگ ربیع، تجلی ولایتمداری بختیاری (هئیت شهید بهنام محمدی)، با تاکید بر الگو برداری از آموزه های دینی و راه و روش ائمه و پیامبر اسلام (ص)، در جهت توسعه و ترقی روز افزون  کشور به ویژه استان خوزستان که مهد تمدن ملی و دروازه ی ورود تشیع است، اظها رکرد: باید در کنار یکدیگر گذشت داشته و نقش حمایت کننده ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم تا باعث تقویت و توسعه اخلاق در کشورشویم، همچنین از گسترش اخلاق که یکی از اهداف مهم پیامبر اسلام (ص) بود غافل نمانیم.
استاندار خوزستان با اشاره به هیئت شهید بهنام محمدی که روز به روز نقش و جایگاه معنوی خاصی پیدا می کند و منشا گسترش و اشاعه فرهنگ اسلامی و دینی شده است، افزود: هیئت  شهید بهنام محمدی که در ابتدا به همت چند تن از بزرگان قوم بختیاری تاسیس شد ،حال امروز شاهد حضور پرشور و تلاش جمع کثیری از فرهیختگان قوم بختیاری شده و روز به روز پربار تر و منسجم تر می گردد و مملو از خیر ، برکت و سنت حسنه ای است که به  که همت این قوم شریف و ولایت مدار  در جهت گسترش فرهنگ اسلامی و دینی گام بر می دارد .
استاندار ، تاکید کرد: اقدامات موثر مجموعه هیئت شهید بهنام محمدی الگوبرداری از راه ائمه و زنده نگه داشتن یاد آن ها بوده ،امید است شاهد تداوم این مسیر و استمرار آن باشیم . قوم نجیب بختیاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در طی هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادند و از جان و مال خود گذشتند که در کارنامه زرین قوم بختیاری ثبت و ضبط و در تاریخ ماندگار شده است .
شریعتی همچنین ، اظهار کرد: اگر چه همه ی اقوام ایران در کنار هم با همدلی و همراهی دفاع مقدس جمهوری اسلامی را با اقتدار اداره کردند اما فرماندهی آن به دست یکی از فرماندهان رشید و شجاع از قوم  بختیاری بود که با سربلندی و افتخار به گونه ای اداره کرد ، آن را به پایان رساندند  و دست دشمن به یک وجب از خاک کشور عزیزمان نرسید.
نماینده عالی دولت در استان با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید نسبت به تعهدات خود در تمام استان ها، و خصوصاً استان خوزستان ، پایبند و مصر است ، تصریح کرد: دولت برای رفع محرومیت ها که خواسته  بحق مردم است از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نبوده و بر توسعه ی مناطق مختلف کشور چشم پوشی نداشته است. درعین حال مناطقی که همراه و همسو با  سیاست های دولت بوده اند باید امور اجرایی دولت را در دست بگیرند تا از عدم عدالت و نقض انصاف جلوگیری بعمل آید.
استاندار خوزستان با بیان اینکه مجدانه پیگیر تعهدات خود در خصوص رفع برخی مشکلات شهرستان مسجدسلیمان که مطابق با خواسته های بحق مردم این شهرستان است، خاطر نشان کرد: شهرستان مسجدسلیمان در هفته آینده میزبان معاون اول رئیس جمهور است، افتتاح کارخانه آلومینیوم و دستور آغاز عملیات فاز دوم این کارخانه، بازدید از پروژه پتروشیمی منطقه زیلایی، آغاز عملیات اجرایی فاز اول پتروپالایش، از جمله اقدامات مطرح شده با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است.
وی، همچنین افزود: با حضور معاون اول رئیس جمهور به بررسی مسائل ومشکلات این شهرستان می پردازیم و در حد توان و بضاعت به رفع آن ها پرداخته خواهد شد، همچنین پیگیر مجدانه طرح آبرسانی شمال استان خوزستان هستیم و معضل فاضلاب که از اصلی ترین گلایه های شهروندان شهرستان مسجدسلیمان بود در دستور کار قرار خواهد گرفت . بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان در خصوص حوزه ی فاضلاب استان خوزستان اخذ شده است که  ۱۱۰ میلیارد تومان برای شهرستان ها و ۶۰ میلیارد برای شهر اهواز است.
دکتر شریعتی  پروژه اصلی ، اساسی و مهم  استان خوزستان را افتتاح خط راه آهن اهواز به ایذه، شهرکرد و اصفهان دانست و اظهار داشت: قرار است موافقت شود که این پروژه از طریق فاینانس انجام بگیرد ، این خط راه آهن هم گردشگری و هم مخصوص بار است، چرا که یکی از توجیه ترین راه آهن های خاورمیانه می باشد ، اصرار و تاکید ما بر انجام هر چه سریعتر این مهم در استان خوزستان برای توسعه و ترقی هرچه بیشتر است .
استاندار در انتها نیز مجدداً از تلاش های مجدانه و صادقانه ی دست اندرکاران هیئت شهید بهنام محمدی تقدیر و تشکر کرد .

 

 

تصویر بردار :  مهدی فیاضی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست