• شناسه خبر: 2159

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان : هیچ مشکلی در خصوص بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری برای حل مشکل ریزگردها در خوزستان وجود ندارد/در بودجه سال ۹۷ اعتبارات خوبی برای حل مشکلات زیر ساختی خوزستان اختصاص یافته است .

امیدحاجتی: هیچ مشکلی برای بحث بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری حل مشکل ریزگردها در خوزستان رخ نداده و این بودجه به قوت خود باقی و حذف نشده است. ...

پیمان نجف پور – شهر نوشت :

پیش از ظهر امروز شنبه(۷ بهمن ماه ۹۶ ) جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان برگزار شد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان  امروز در حاشیه این جلسه شورای برنامه ریزی در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعات به وجود آمده ، در خصوص حذف بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ریزگردهای خوزستان ؛ اظهار کرد : طبق پیش بینی هایی که برای بودجه سال ۹۷ شده بود ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار برای مقابله با پدیده ریزگردهای استان خوزستان از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته
شده بود . بخش عمده این بودجه قرار بود برای مهار کانون های ریزگرد و حل مشکلات ناشی از ریزگردها در خوزستان هزینه شود که
۱۰۰ میلیون دلار برای بحث ریزگردها و ۵۰ میلیون دلار هم برای بهسازی ، بازسازی و مدرن سازی و مقاوم سازی شبکه برق خوزستان
در برابر آسب های ناشی از ریزگردها بود .
امید حاجتی  در ادامه افزود : در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ؛ ابهاماتی پیش آمد که با پیگیری هایی که صورت گرفت ، تایید شد و این بودجه تخصیص داده و مجوز مقام معظم رهبری هم اخذ شده است .
وی مجدداً تاکید کرد : هیچ مشکلی در خصوص بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری برای حل مشکل ریزگردها در خوزستان وجود ندارد و این بودجه
همچنان به قوت خود باقی و حذف نشده است .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در خصوص بودجه سال ۹۷ نیز عنوان کرد: بودجه ۹۷ نهایی شده اما پس از خروج از صحن علنی مجلس درباره آن حرف می زنم . اما در تمام کشور در فقط دو استان افزایش بودجه دارند که خوزستان یکی از این دو استان است ، در حالیکه درصد قابل توجهی از منابع تمام استان ها در بودجه ۹۷ کاهش پیدا می کند .
حاجتی افزود : برای استان خوزستان بودجه سال ۹۷ منابع مالی قابل توجهی برای حل مشکلاتش در بخش های مختلف اختصاص داده شده است.
وی در خصوص سرنوشت پتروشیمی ایذه با بیان اینکه پتروشیمی ایذه یکی از طرح هایی است که می تواند بخشی از مشکلات اشتغال جوانان را در این شهرستان مرتفع کند ، عنوان کرد: بعد از اختلاف نظرهایی که با سازمان کل حفاظت محیط زیست خوزستان در کارگروه آمایش استان پیش آمد مورد بررسی مجدد قرار گرفت و نهایتا همه اعضای کارگروه به صورت متفق القول از جمله خود محیط زیست آن را تأیید کردند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان با بیان اینکه تأکید کردیم که الزامات و ملاحظات زیست محیطی باید حتما مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود گفت: قرار شد مشاوری هم که برای مطالعات زیست محیطی را تکمیل می کند با هماهنگی و نظارت محیط زیست باشد تا این طرح از استانداردهای لازم برخوردار باشد.
حاجتی با اعلام اینکه این طرح به عنوان یکی از مصوبات در کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی استان بررسی و در شورای برنامه ریزی استان تایید شد گفت: تنها یک مرحله از مصوبات استانی آن باقی مانده که تصویب آن در کارگروه امور زیربنایی استان برای تخصیص زمین است و تصور می کنم طی یک تا دو هفته آینده مصوبه آن در کارگروه زیربنایی استان تأیید می شود.
وی ادامه داد: پس از تأیید مصوبه کارگروه زیربنایی در شورای برنامه ریزی استان طرح به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای قرار گرفتن در اولویت طرح های سرمایه گذاری معرفی می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه این طرح در فاز اول اشتغال خوبی را ایجاد خواهد کرد بیان داشت: تمام هماهنگی های استانی کسب مجوزهای پتروشیمی ایذه انجام شده که در فاز اول آن اشتغال خوبی در سطح شهرستان به وجود می آید اما بخش اصلی آن فازهای بعدی و صنایع پائین دستی، تکمیلی و جانبی است که اشتغال بیشتری ایجاد می کنند.
این مقام مسئول در پایان به آمادگی سرمایه گذار خارجی این طرح اشاره کرد و‌ گفت: این طرح سود خود را از محل تولیداتش تأمین می کند که از نوع سرمایه گذاری های مستقیم است که سرمایه گذار عمده سرمایه مورد نیاز طرح را مستقیما وارد کشور و در محل اجرای طرح سرمایه گذاری می کند.امیدواریم به زودی شاهد کلنگ  زنی طرح باشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست