• شناسه خبر: 4108

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در جمع مصاحبه گران دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: تربیت غایت اصلی آموزش و پرورش کشور است /تربیت معلمان تراز انقلاب اسلامی در راس برنامه های تحولی قرار دارد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تعلیم و تربیت مهمترین هدف آموزش و پرورش کشور است و این مهم تنها با تربیت معلمان تراز انقلاب اسلامی محقق می شود. ...

پیمان نجف پور – شهرنوشت :

به گزارش شهرنوشت، مهدی رفیعی پیش از ظهر دوشنبه( ۲۸ مردادماه ۹۸ )در جمع مصاحبه گران دانشگاه فرهنگیان خوزستان اعلام کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تربیتی مهمترین اولویت عملکردی خود را تربیت دانش آموزان بر مدار سند تحول بنیادین می داند. این مهم تنها با وجود معلمان توانمند و اندیشه ورز امکان پذیر می شود.

وی در ادامه با برشمردن ویژگی های معلمان تراز سند تحول بنیادین،  خاطرنشان کرد: تعقل گرایی، سخنوری، هوش هیجانی بالا و مهارت محوری از جمله مهمترین ویژگی های تخصصی معلمان است که دانشجو معلمان می بایست قبل از ورود به چرخه تعلیم و تربیت به این ویژگی نائل شوند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار اینکه آموزش الگوهای برتر تربیتی به دانش آموزان غایت نظام تعلیم و تربیت است؛ توضیح داد: بر اساس مفاد سند تحول بنیادین تربیت دانش آموزانی اندیشه ورز، معتقد و جامعه پذیر بر اساس آموزه های ملی و دینی می بایست به عنوان یک راهبرد عملکردی در مجموعه تعلیم و تربیت استان دنبال می شود.

رفیعی در پایان یادآور شد: بهترین راهکار رفع چالش های پیش روی جامعه حرکت از نمره محوری به سمت تربیت محوری است. زیرا پیشرفت جوامع مرهون تربیت افراد جامعه پذیر است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست