• شناسه خبر: 3890

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری خوزستان : سازمان های مردم نهاد یک جایگاه واقعی است که بسیار کمک حال دولت است/ مشارکت بیش از ۱۰۰ سمن در بحران سیل خوزستان

کریمی کیا گفت : بیش از ۱۰۰ سمن در بحران سیل اخیر بطور شبانه روزی در مناطق سیل زده به مردم کمک رسانی کردند و سنگ تمام گذاشتند . ...

پیمان نجف پور – شهرنوشت :

به گزارش شهرنوشت : بعداز ظهر سه شنبه (۲۲ مرداد ۹۸) مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری خوزستان در آئین گرامداشت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی و همچنین تجلیل از سازمان های مردم نهاد خوزستان و خبرنگاران نقش آفرین در بحران سیل خوزستان اظهار کرد :

سازمان های مردم نهاد در بحران سیل خوزستان در کنار دولت خدمات بسیار ارزنده ای و عمده ای در کمک رسانی در مناطق سیل زده داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد .

کریمی کیا افزود : تشکل های اجتماعی در دنیا بازوانی از جامعه مدنی هستند که همچون پل ارتباط میان دولت و شهروندان قرار دارند ، هر چند ما هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب و واقعی فاصله داریم .

وی  ادامه داد : بیش از ۱۰۰ سمن بطور شبانه روزی در مناطق سیل زده به مردم کمک رسانی کردند و سنگ تمام گذاشتند .

مدیرکل امور اجتماعی استان گفت : دولت در تلاش است زمینه فعالیت سمن ها را در همه حوزه ها را فراهم کند و تشکل ها باید این فرصت را غنیمت شمارند .

کریمی کیا بیان کرد : اگر چه سیل اخیر خوزستان یک تهدید بود اما برای سازمان های مردم نهاد یک فرصت کم نظیر برای حضور فعال و پررنگ سمن ها تبدیل شد .

وی افزود : در این میان خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات که در بحران سیل و کلیه رویدادهای اجتماعی و …. پا به پای مسئولین و تشکل های اجتماعی در کف میدان حضور داشتند و به خوبی تلاش های خدمت رسانی به مردم سیل زده را به تصویر کشیدند و اطلاع رسانی کردند که جای سپاس و تقدیر فراوان دارد .

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری خوزستان با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد یک جایگاه واقعی است که بسیار کمک حال دولت است افزود : دولت در توسعه کیفی و کمی سازمان های مردم نهاد برنامه مدون دارد ، در خوزستان نیز در سال های ۹۶ و ۹۷ به لحاظ کمی دارای رشد بوده ایم و همچنین از بحث کیفیت اقدامات موثری صورت گرفته است ، هر چند که سمن ها نیز باید در زمینه های تخصصی و توانمندسازی خود تلاش بیشتری کنند .

کریمی کیا گفت : در سالهای اخیر در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی اقدامات بسیار خوبی با متولی گری سازمان های مردم نهاد استان در حوزه های مختلف آموزش و پرورش ، زنان و کودکان و …. انجام شده است .

شایان ذکر است در پایان این آئین گرامیداشت از خبرنگارانی که در انعکاس اخبار سازمان های مردم نهاد در بحران سیل خوزستان داشتند و همچنین تعدادی از سمن های فعال در بحران سیل تجلیل و قدردانی شد .

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست