• شناسه خبر: 5933

۸۵ درصد تجمعات مربوط به مراسمات عزاداری است

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: ۸۵ درصد تجمعات مربوط به مراسمات تشییع و تدفین است ...

پیمان نجف پور -شهرنوشت :

سردار حیدر عباس‌زاده فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ۸۵ درصد تجمعات، مربوط به تدفین، تشییع جنازه، مراسم خاکسپاری و ختم است، اظهار کرد: انتظاری که مجموعه نیروی انتظامی خوزستان، دستگاه‌های امنیتی، شورای تامین استان و شهرستان‌ها از مردم فهیم استان دارند، عدم برگزاری تجمعات مراسمات عروسی و عزا است.

وی افزود: یکی از مواردی که در دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بر آن تاکید شده، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که این مساله یکی از چالش‌های مهم و جدی ما در استان است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: همکاران ما با بزرگان طوایف و بستگان متوفیان به طور مستمر مذاکره می‌کنند تا مراسم تشییع و خاکسپاری با محدودیت برگزار شود اما بعضا اطرافیان آنها را رعایت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: در نشست‌های مختلف به فرماندهان انتظامی و حتی به روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در استان ابلاغ شده که هرجا قصد برگزاری مراسمات عزاداری یا عروسی باشد با مراجعه به بزرگان و با مذاکره از تجمع جلوگیری کنند، در نهایت اگر کم توجهی دیده شد، ناچار هستیم با هماهنگی دادستان هر شهرستان از برگزاری مراسم ممانعت کنیم.

عباس‌زاده با بیان آنکه هدف از بازرسی از اماکن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، بیان کرد: نیروی انتظامی با همکاری وزارت صمت، تعزیرات، اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌ها اقدامات بسیار خوبی برای سرکشی و بازدید از اماکن داشته‌اند.

فرمانده انتظامی خوزستان اذعان کرد: خوشبختانه برگزاری مراسم عروسی در استان کاهش داشته است، بنابراین از مردم عزیز استان میخواهیم دستورالعمل‌های بهداشتی را به جهت حفظ سلامتی آحاد مردم استان حتماً رعایت نمایند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست