• شناسه خبر: 668

وقتی صداقت مدیران دلسوز حربه ای برای آزارشان می شود …

اهواز شهری با بوی تعفن فاضلاب در دل رودخانه اش که چهل درصد از فاضلاب از پنج نقطه آن ۲۳ نقطه به آن می ریزد و این ها واقعیتی است که تنها صداقت یک مدیر دلسوز می تواند این روزها آن ها را رسانه ای کرده باشد. ...

شهر نوشت : عدم کیفیت آب اهواز معضلیست که از دیرباز گریبان شهروندان را گرفته و مربوط به امسال و سال گذشته نیست اما هیچکدام از مسئولان بر وجود این معضل صحه نگذاشته و صادقانه از وضعیت اسفناک تاسیسات تولید و توزیع آب و سیستم دفع فاضلاب اهواز با مردم سخن به میان نیاوردند.
دفاع از مجموعه خدماتی نامطلوب سرلوحه کار قرار داشت تا آن جا که در بهمن ماه سال گذشته تاسیسات آبرسانی کلانشهر اهواز دچار بحران و به اصطلاح زمینگیرشد.
 خوشبختانه با تصدی مهندس فردوس کریمی در آخرین روزهای پایانی سال ۹۵، شرایط براساس منطق سازندگی و توسعه  به سمت اصلاح ساختار و تحول، حرکتی رو به جلو در پیش گرفت.
 این روزها شاهد انتشار مطالبی دال بر حاد بودن وضعیت تاسیسات آبرسانی و سیستم دفع فاضلاب در کلانشهر اهواز هستیم اما نه از زبان منتقدین رسانه ای و شهروندان بلکه از زبان متولی آب و فاضلاب، مدیری تازه منصوب شده، بدون تعارف و بیزار از ارائه گزارشات ساختگی حاکی از گل و گلستان بودن وضعیت آب و فاضلاب شهر.
شش ماهه اخیر شرکت آبفا اهواز مدیری به خود دیده است که چه درون وچه برون سازمانی گام به سوی تحول برداشته و ابایی از گفتن حقیقت به مردم ندارد.
دستگاه های توانمند را به پای کار کشاند و بارها از حمایت استاندار خوزستان درراستای جذب اعتبارات جهت فعالسازی پروژه های متوقف شده قدردانی نموده است.
مهندس کریمی بازدیدهای میدانی خود را از روزهای آغازین تصدی در مناطق بحران زده شروع و جمع کثیری از کارشناسان و ظرفیت های دانشگاهی را برای ارائه راهکارهای نجات از وضع اسفبار آب و به ویژه فاضلاب اهواز بسیج نمود.
حال با این وجود باید اینگونه مدیران را که سودای حفظ منصب به سر ندارند و شبانه روز به فکر خدمتگزاری هستند را  تضعیف نماییم؟و یا می بایست در کنارش قرار گیریم و تمرکز بر رفع معضلات کنیم؟
وجود ۳۰۱ نقطه تلاقی آب و فاضلاب ، سرریز فاضلاب از ۲۳ نقطه در شهر اهواز به رودخانه کارون که یکی از سه منبع تامین آب شرب است را که همگی از زبان متولی تازه نفس آب و فاضلاب شنیده ایم پس دیگر جایی برای جبهه گیری علیه صداقت وجود ندارد و تنها باید با تمام توان به فکر حمایت از راهکارهای عبور از بحرانی باشیم که به گفته همین مدیر حداقل ۱۵ سال برای رسیدگی به آن دیر جنبیده شده است.
اینکه مناطق مرتفع شرق همواره از افت فشار رنج میبرند بر کسی پوشیده نیست آیا اگر همت به آبگیری دو مخزن با ظرفیت ۵۰هزار مترمکعب آب حصیرآباد توسط این مدیر بسته نمیشد این روزها شاهد ایجاد خطوط انتقال آب طرح غدیراز تصفیه خانه شماره یک به سمت مخازن بودیم؟
آن روزهای ابتدایی که افزایش فشار آب مناطق جنوب غرب گلستان و ملاشیه در دستور کار به صورت ضربتی قرار گرفت مدت بسیار کوتاهی از تصدی وی نمی گذشت و رایزنی های بسیار در نهایت منجر به اخذ مجوز اتصال تصفیه خانه آب گروه ملی به شبکه آب شرب این مناطق گشت و این یعنی یک کار بزرگ.
زخمی که بر بدنه تاسیسات آبرسانی و شبکه های فرسوده است ماحصل سال ها بی توجهی مسوولین امری بود که شاید خدمت رسانی بهینه به مردم را جزو اولویت های آخر خود می دانستند.
شهری با بوی تعفن فاضلاب در دل رودخانه اش که چهل درصد از فاضلاب از پنج نقطه آن ۲۳ نقطه به آن می ریزد و این ها واقعیاتیست که تنها صداقت یک مدیر دلسوز می تواند این روزها آن ها را رسانه ای کرده باشد.
خوب است که به خود بیاییم و تن فرسوده شهر را به واسطه داغ کردن تریبون هایمان زخمی تر نکنیم و وقتی گفته می شود حدود ۶۱ درصد شبکه آب و ۴۷ درصد خطوط اصلی آب اهواز دارای قدمت بالای ۲۵ سال است و این یعنی فاجعه‌ برای یک کلانشهر ، همگی یکصدا در راستای جذب اعتبارات برآییم و تا بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب صبر پیشه نماییم.
از فصل تازه ای که شهردار جدید پیش روی خدمات مشترک با متولیان آب وفاضلاب باز نموده استقبال کنیم و خداوند را شاکر باشیم که دیگر سخنی از ” این امر بر عهده ما نیست و بر عهده آن سازمان است” در میان نیست.
امید آن میرود روزهای روشنی در حوزه خدمات آب و فاضلاب درانتظار شهر اهواز باشداگر صداقت چنین مدیرانی  را حربه ای برای آزار و به حاشیه بردنشان نسازیم.
منبع : آراس

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست