• شناسه خبر: 262

در شورای حمایت از سرمایه گذاری مطرح و بررسی شد: آخرین وضعیت منطقه زیلایی، پروژه گردشگری تنگ تکاب بهبهان و انتقال کارخانه لاستیک سازی به گتوند

پیمان نجف پور – به گزارش شهر نوشت    به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان دکتر غلامرضا شریعتی در پایان نشست شورای حمایت از سرمایه گذاری استان که پیش از ظهر امروز شنبه یازدهم شهریور ماه در سالن جلسات ...

پیمان نجف پور – به گزارش شهر نوشت

 

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان دکتر غلامرضا شریعتی در پایان نشست شورای حمایت از سرمایه گذاری استان که پیش از ظهر امروز شنبه یازدهم شهریور ماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران گفت: در این نشست مسائل مختلف در مورد منطقه زیلایی و پتروشیمی، پتروپالایش و مشکلات حقوقی که در آن منطقه در مورد زمین دارند مطرح شد.

استاندار خوزستان افزود: با توجه به اینکه قرار است تاسیسات صنعتی در این منطقه گسترش یابد و نیروگاه، پتروپالایش و صنایع پایین دست پتروشیمی در آن احداث شود و برای این کار زمان نیاز است شهرک های صنعتی موظف شد اقدامات اولیه را انجام دهد.
شریعتی ادامه داد : همچنین مقرر شد جلسه بعد در آن منطقه تشکیل شود و مسوولان از نزدیک آنجا را ببینند و تصمیمات لازم برای حل مشکلات را بگیرند البته هماهنگی های اولیه هم قبل از جلسه بعدی انجام خواهد شد تا در جلسه بعدی که در منطقه زیلایی برگزار می شود تصمیمات نهایی اخذ شود.
استاندار خوزستان در مورد دومین موضوع مطرح شده در این جلسه عنوان کرد: موضوع بعدی این جلسه در مورد منطقه گردشگری تنگ تکاب بهبهان بود که جزو مصوبات دولت است.
شریعتی تصریح کرد: حدود ده ماه است که پیگیر اخذ مجوزهای آن هستیم اما در جایی ست که هم محیط زیست و هم سازمان آب و برق ایراداتی بر آن دارند و در عین حال که ملک شخصی هم محسوب می شود و مالک هم با سرمایه‌گذاری خود مایل است این پروژه را اجرا نماید اما موانع یکی پس از دیگری رفع شده و امروز هم این پروژه در شورای راهبردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصویب شد همچنین در محیط زیست کشور هم تصویب شده است.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری برای این پروژه بالای صد میلیارد تومان است. البته سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی ایراداتی بر آن داشتند که بنا شد طی روزهای آینده حل شود تا انشاءالله سرمایه گذار کارش را به صورت عملیاتی شروع نماید.
شریعتی در خصوص بحث بعدی که در این جلسه مطرح شد گفت: سومین و آخرین دستورکار جلسه امروز بحث پیرامون جا به جایی و گسترش ایران تایر بود، ما هم اکنون یک کارخانه تولید تیوب در گتوند داریم که به فعالیت خود ادامه می دهد اما با مشکلاتی مواجه است چون صنایع تایرسازی به سمت تولید لاستیک های تیوب لس رفته و ایران تایر آمادگی دارد که یک کارخانه ۵۰ هزار تنی را به گتوند منتقل نماید.
استاندار خوزستان تصریح کرد: انتقال این کارخانه موجب ایجاد بیش از ۱۳۰۰ فرصت شغلی در منطقه خواهد شد.
شریعتی توضیح داد: این کار مقدمات و تمهیداتی از نظر زیرساخت از طرف ما نیاز دارد که مصوب شد و متعهد شدیم تمهیدات لازم را انجام دهیم و ادامه کارها از طرف بنیاد مستضعفان انجام شود تا این کار را به سرانجام برسانیم و موجب رشد و شکوفایی در آن منطقه شود.
کد: ۳۵۳۴۹

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست