• شناسه خبر: 2156

استاندار خوزستان؛ در جلسه شورای برنامه ریزی استان : احداث راه آهن بندر امام به خرمشهر در ایستگاه محیط زیست /حدود ۸۰ درصد طرح‌های توسعه مخازن نفتی کشور در خوزستان است.

غلامرضا شریعتی: سال آینده حدود ۴٫۴میلیارد دلار در بحث توسعه مخازن نفتی در کشور کار می شود و حدود ۸۰درصد از آن در خوزستان است و قطعاً اشتغالزایی خوبی بدنبال دارد و شرکت ملی نفت از اکنون به دنبال رفع موانع آن است. ...

پیمان نجف پور – شهر نوشت :

یش از ظهر امروز شنبه(۷ بهمن ماه ۹۶ ) جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان برگزار شد .

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: دبیران کارگروه های شورای برنامه ریزی از بی توجه بودن به مصوبات آنها در شورای برنامه ریزی استان گله مند هستند .
استاندار خوزستان تاکید کرد : این کارگروه ها در ماه یک بار باید برگزار شود ، در هر شورای برنامه ریزی یکی از دبیران کار گروه  گزارش عملکردشان را ارائه دهد و در جلسه بعد از این ارائه گزارش ، کارگروه ها نیز به صورت تجمیعی عملکرد خود را ارائه بدهند .
ارتباطی مستمر بین کارگروه ها و دبیرخانه شورای برنامه ریزی ضروری است .
شریعتی در ادامه افزود : بعضی از مدیران برای برگزاری جلسات مداوم گلایه داشته اند ، اما  اگر بخواهیم فقط ذیل مصوبات و جلسات کارگروه ها حرکت کنیم بسیاری از کارها باقی می ماند ؛ حتی در برخی مواقع با وجود تصویب کارگروه و شورا به روش های قانونی و غیرقانونی از اجرایی شدن امور جلوگیری می کنند .
وی همچنین گفت : رئیس هر کارگروه باید گزارش عملکرد جلسات قبلی خودش را به دبیرخانه شورای برنامه ریزی استان ارائه دهد تا
توقع رسیدگی به مصوبات خود را از شورای برنامه ریزی استان داشته باشد .
استاندار خوزستان در خصوص احداث راه آهن بندر امام به خرمشهر گفت : برای حل این موضوع بشخصه سه بار برای اخذ مجوز زیست محیطی آن  به سازمان محیط زیست کشو مراجعه داشتم .
وی ادامه داد : برای بسیاری از طرح های دیگر هم بوده که بارها و بارها پیگیری کرده ایم و بازهم نیاز به پیگیری است ؛ مثلاً پیش آمده که رئیس سازمان محیط زیست کشور طرحی را تأیید کرده اما معاون وی از اجرای آن جلوگیری می کند .
شریعتی گفت : موانع پیش رو در اجرای طرح ها به وسیله دستگاه های اجرایی و دولتی خیلی زیاد است که توسعه سرمایه گذاری را با مشکل مواجه می کند و باید با پیگیری  این موانع و مشکلات مرتفع شوند.
نماینده عالی دولت در استان  با اعلام این خبر که سال آینده ۴.۴ میلیارد دلار در توسعه مخازن نفتی در کشور کار می شود و حدود ۸۰ درصد آن در خوزستان است ؛ اظهار کرد : این توسعه مخازن نفتی ، قطعاً اشتغالزایی خوبی نیز به دنبال خواهد داشت ، این کار فاینانس هست و باید در مدت زمان معین آن را انجام داد که شرکت ملی نفت از اکنون به دنبال رفع موانع آن است.
استاندار خوزستان در پایان اعلام کرد: قطعاً دستگاه هایی که صورت مستمر و هدفمند جلسات کارگروهایش برگزار می شود از نظر دریافت اعتبارات لازم با دیگر دستگاه هایی که عملکردشان در این خصوص خوب نبوده ،بسیار متفاوت است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست