• شناسه خبر: 1196

استاندار خوزستان : پرداخت تسهیلات با بهره شش تا هشت درصد بارقه امید و نوید رونق اقتصادی در استان را به ارمغان می آورد /هدف اصلی کاهش نرخ سود بانکی بهبود فضای کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری در استان است

شریعتی ، تصریح کرد: کاهش نرخ تسهیلات بارقه امیدی برای جوانان، تولید کنندگان، اصناف و تعاونی ها است، این کار از سوی دولت مورد استقبال قرار گرفته و ابتکاری نو در خوزستان می باشد که در حال حاضر به نقطه عملیاتی رسیده است. ام ...

پیمان نجف پور – شهر نوشت :
استاندار خوزستان پیش از ظهر امروز ( چهارم آذرماه ۹۶) در جلسه انعقاد تفاهمنامه (پرداخت تسهیلات کم بهره به بخش خصوصی) با بانک ملی، از کاهش ۱۰ درصدی سود تسهیلات خبر داد و اظهار کرد: میزان ۱۸ درصد سود تسهیلات رقم بسیار کم برای تولید بود و در هیچ جای دنیا با این نرخ چرخه ی  تولید حرکت نمی کند در نتیجه بر آن شدیم تا کمک های فنی و اعتباری در سال ۹۶ برای خوزستان در نظر گرفته شود.
وی افزود: کاهش نرخ تسهیلات بارقه امیدی برای تولید کنندگان ، اصناف و تعاونی ها و خصوصاً جوانان است ، این کار از سوی دولت مورد استقبال و تایید قرار گرفته و ابتکاری نو در خوزستان است که در حال حاضر به اجرا رسیده است.
استاندار خوزستان با تاکید بر عدم تحریف اعتبارات در نظر گرفته شده در این خصوص ، اظهار داشت : تمام هم و غم بر صرف هزینه ها در جای خود باشد و در جهت احقاق اهداف در راستای رونق تولید و گسترش اشتغال تلاش شود.
نماینده عالی دولت در استان ، از کاهش نرخ بیکاری استان خوزستان در چهار سال اخیر خبر داد و گفت : طبق گزارش آمار رسمی استان خوزستان جز سه استان اول در بیشترین کاهش بیکاری از سال ۹۲ تا کنون بوده است.
وی، عنوان کرد : کل مبلغ تفاهم نامه ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای شرکت های دانش بنیان ، تعاونی ها  ،مراکز تولیدی و  اصناف تولیدی در جهت رونق تولید و گسترش اشتغال در نظر گرفته شده است.
استاندار خوزستان همچنین با تاکید بر افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در واحد های صنفی، یاد آور شد: تلاش بر این است، با توجه به اینکه یکی از مشکلات واحد های تولیدی و صنفی بالا بود میزان سود و بهره ی وام ها است، قرار است که ۱۰ درصد از بهره وام ها را پرداخت کنیم.
شریعتی، افزود: تسهیلات با نرخ سود ۸ درصد وام محاسبه می شود و می بایست متقاضیان نسبت به افزیش اشتغال در واحد های خود نیز متعهد باشند. البته نرخ ۸ درصد به نرخ بیکاری مناطق بستگی دارد.
وی در ادامه، عنوان کرد: مناطقی که نرخ بیکاریشان بیشتر از نرخ متوسط استان باشد یک درصد کاهش، همچنین مناطقی که نرخ بیکاری بیش از ۱۷ درصد و ۲۰ درصد باشند هم یک درصد بیشتر کاهش می یابد.
دکتر شریعتی با تاکید  بر ورود مجدانه بانک کشاورزی بر پرداخت تسهیلات و حمایت از کشاورزان استان، تصریح کرد: با این شرایط خوبی که در اختیار بانک کشاورزی قرار می دهیم باید متقاضی باشند و به طور جد برای کمک به کشاورزان با نرخ ۸ درصد متقاضی باشد، چراکه ما ۱۰ درصد از سود را تضمین و پرداخت آن را متقبل شده ایم.
وی با اشاره به هدف اصلی و نهایی جهت کاهش نرخ سود تسهیلات در استان خوزستان، اذعان داشت: هدف اصلی بهبود فضای کسب و کار، افزایش میزان اشتغال در استان، حمایت از صنایع تولیدی و واحد های صنفی است.
استاندار خوزستان ، در پایان یاد آور شد: امید واریم نتیجه کار گسترش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باشد ، تسهیلات شامل سرمایه در گردش و واحد های با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی  است که  برای اتمام نیاز به سرمایه دارند.
  • علی کرانی - 2017-11-29 در 1:59 ب.ظ

    مطمنا استاندار محترم دغدغه های بسیار دارند و اگر موفق بشوند تابو بانک هایی که به کارخانه داری روی آورده اند بشکنند کار بزرگی کرده اند اما از آن‌بزرگتر این میتواند باشد یعنی اگر موفق به پرداخت وام‌با این‌در صد ها را به استان خوزستان اختصاص بدهند باید به پرداخت آن هم شخصا پیگیری نمایند تا وام ها سر از ماشین های مازراتی در نیاورند و حتما از انجمن ها و خانه صنعت و اتاق بازرگانی هم برای انتخاب شرکت ها و واحد هایی که قرار است از رکود خارج شوند یاری و کمک بگیرند. بااحترام

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست