• شناسه خبر: 2811

امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری پتروشیمی ایذه بین استانداری خوزستان و شرکت گامای ترکیه

استاندار خوزستان: صنعت پتروشیمی و خط تولید پروپرپلین نخستین صنعت بزرگ شهرستان ایذه خواهد بود و امیدواریم با کمک همدیگر این پروژه را به سرانجام برسانیم . ...

پیمان نجف پور – شهر نوشت :

 تفاهم نامه سرمایه گذاری پتروشیمی شهرستان ایذه بین استانداری خوزستان و شرکت گامای ترکیه روز دوشنبه امضا شد.
غلامرضا شریعتی در این جلسه با اطمینان خاطر به سرمایه گذار ترکیه ای درخصوص تضمین سپرده و سود آنها گفت: مجوز احداث شرکت در شهرستان ایذه صادر شده و امیدواریم به زودی در شورای اقتصاد به تصویب برسد.
استاندار خوزستان ادامه داد : صنعت پتروشیمی و خط تولید پروپرپلین نخستین صنعت بزرگ شهرستان ایذه خواهد بود و امیدواریم با کمک همدیگر این پروژه را به سرانجام برسانیم .
شریعتی با تاکید بر تسریع در تکمیل زیرساخت های این شهرستان بیان کرد : در اواخر فروردین ماه عملیات اجرایی آبرسانی برای شرب و کشاورزی این منطقه با اعتبار ۴۰۶ میلیون دلار به صورت فاینانس آغاز می شود. میزان سرمایه گذاری مورد نیاز طرح پتروشیمی ایذه یکهزار و ۲۰۰ میلیون دلار بوده و سرمایه گذار خارجی آن یک شرکت آلمانی –ترکیه ای است که ۱۰۵۰ میلیون دلار در این طرح سرمایه گذاری خواهد کرد.
استاندار خوزستان عنوان کرد : خوراک اولیه طرح فقط گاز طبیعی است که ۹۸ درصد آن به محصول تبدیل می شود؛ بنابراین، پسماند طرح بسیار کم است. از دیگر مزیت های طرح امکان ایجاد ۱۰۰ واحد میان دستی و پایین دستی سودآور است که اشتغال بیش از ۲۵۰۰۰ نفر را امکانپذیر می کند.
وی گفت : در این طرح از تکنولوژی GTTP استفاده شده که دراین تکنولوژی گاز طبیعی به متانول تبدیل شده و متانول به پرپلین وسپس پرپلین به پرو پرپلین تبدیل می شود و از بالاترین سطح کیفیت و ملاحظات زیست محیطی برخوردار است. برای این طرح اشتغال سه هزار نفر بطور مستقیم و هفت هزار نفر غیر مستقیم پیش بینی شده است.
همچنین نماینده و مشاور مستقیم مدیرعامل شرکت گاما در این جلسه که در استانداری خوزستان برگزار شد با ابراز تمایل از سرمایه گذاری در استان خوزستان اظهار کرد: یکسال و نیم از آغاز فعالیت این شرکت در کشور ایران می گذرد و در این مدت به دنبال سرمایه گذاری در یک پروژه اقتصادی بزرگ بودیم.
دوندارف کنجال از پتروشیمی شهرستان ایذه به عنوان یک پروژه مهم یاد کرد و افزود: باتوجه به جدیت مسئولان استان و سودآور بودن این پروژه امیدواریم در این مسیر موفق شویم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست