• شناسه خبر: 3586

خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان : زلزله ۵/۷ دهم ریشتری مسجدسلیمان می توانست نیمی از این شهر را ویران کند /در سیل اخیر گلستان و خوزستان دیدیم ستاد مدیریت بحران در بعد کشوری دچار مشکلات فراوانی ست که باید در این رابطه تدبیری اندیشیده شود تا شاهد تکرار آن در مسجدسلیمان نباشیم

حجت الاسلام محمد صادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجدسلیمان از مسئولان کشوری و استانی خواست با نگاه ویژه مشکل زلزله اخیر در مسجدسلیمان را پیگیری و اجاره ندهند این مسئله به فراموشی سپرده شود ...

پیمان نجف پور – شهرنوشت :

به گزارش شهرنوشت ؛امام جمعه مسجدسلیمان گفت : زلزله ۵/۷ دهم ریشتری مسجدسلیمان می توانست نیمی از این شهر را ویران کند اما خداوند کمک کرد و این اتفاق نیفتاد وی ادامه داد: در سیل اخیر گلستان و خوزستان دیدیم ستاد مدیریت بحران در بعد کشوری دچار مشکلات فراوانی ست که باید در این رابطه تدبیری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: این که یک بطری آب و یا یک چادر به دست مردم بدهند هنر نیست باید تدبیر کرد تا مردم بیشتر از وقوع سیل و زلزله نگران مسائل دیگری نباشند.

حجت الاسلام امینی گفت :این گسل زلزله ی مهیب که هر چند سال یک بار فعال می شود بسیار خطرناک است.

وی تصریح کرد : مسئولان کشوری و لشگری یک نگاه ویژه‌ای به این شهر داشته باشند، چرا که بیشتر داشته های کشور از این شهر است.

خطیب نماز جمعه به نفت و گاز و آب و معدن مسجدسلیمان اشاره کرد و اظهار کرد : یک شهری که هنوز مشکل مسکن و زمین آن حل نشده و نیمی از شهروندان آن سند مالکیت قطعی ندارند و آنهایی سند دارند به صورت تک برگ است.

حجت الاسلام امینی افزود : شهری که بعد از ۴۰ سال مستعمر انگلیس و۳۰ سال مستعمر آمریکا، این مردم بعد از ۴۰ سال هنوز مستعمر وزارت نفت جمهوری اسلامی هستند، به این معنا که این وزارت نفت نمی توانست یکبار برای همیشه تدبیری اتخاذ کند که این ملت زجر کشیده را نجات دهد که از لحاظ مسکن و زمین مشکلی نداشته باشند .

وی ادامه داد: اگر همان ۱۵ سال پیش مشکلات ۷۰۰ هکتار زمین پشت دانشگاه آزاد حل می شد و آن را به مردم واگذار می کردید امروز مردم نمی رفتند در مسیل ها و دره ها خانه بسازند که امروز دچار این همه مشکل هنگام سیل، زلزله و مسائل بهداشتی شوند…

امینی با اشاره به سفر نماینده ولی فقیه به مسجدسلیمان گفت : بعضی علما ساده زیستی را پیشه خود کرده اند و نگاه شان تنها به مردم و حل مشکلات آنان است اگرچه در نقطه مقابل افرادی هم هستند که حتی از سیل و زلزله هم می خواهند بهره وری و استفاده تبلیغاتی کنند و با انتشار پیاپی عکس ها و فیلم های شان، می خواهند خودشان را در فضای مجازی مطرح کنند، اما حجت الاسلام موسوی‌ فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز وقتی مشکلات خانه هایی که کنار فاضلاب جاری ساخته شده بودند را دید بسیار متعجب شد ، به ایشان گفتم بیش از هزاران خانواده در چنین وضعیتی دارند زندگی می کنند ، چه کسی بفکر این مردم است ، این موضوع کمتر از زلزله نیست ، چه کسی پاسخوی این بچه های خردسالیست که در این مکان هستند و از این هوای متعفن نفس می کشند.

خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان پتروشیمی تلبزان گفت: شمایی که ۳ شیفت دارید گاز این مردم را به پتروشیمی رازی ارسال می کنید، کجا و چه زمانی می خواهید حق این مردم را ادا کنید!؟

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  به مسجدسلیمان گفت: تشکر می کنم که در ساعات اولیه پس از این زلزله در کنار این مردم بودید و باعث دلگرمی آنان شدید. شما تریبون این مردم باشید چون هم فرصت کافی دارید، هم به مسئولان بلند پایه نظام و مقام معظم رهبری نزدیک هستید ، مصاحبه های تان فراموش شود.

وی ادامه داد : سال گذشته من و شما همراه با استاندار و نماینده مردم و دیگر مسئولین کلنگ فرودگاه را زدیم چه نتیجه ای داشت ؟! آیا خشتی روی خشت گذاشتند ؟ شبکه ملی و استانی نیز این کلنگ زنی را نشان داد ، مسجدسلیمان تبدیل به شهر کلنگ زنی بدون خروجی شده است .

امینی گفت: در کنار فرماندار، نماینده و دیگر مسئولا به ارزیاب ها کمک خواهیم کرد تا بدون سیاه نمایی خسارات ارزیابی شوند و از این عزیزان هم می خواهم در ارزیابی ها یشان دقت کنند تا حق کسی تضییع نشود.

وی  در ادامه افزود : از خبرنگاران و صدا و سیما ملی و استانی می خواهم که همانطور در جریان سیل شمال و جنوب ایستادید و تا ماه ها حمایت کردید و برنامه ها و مستند ها و کلیپ ها و مصاحبه های مختلف ارائه دادید،نگذارید مسجدسلیمان بی پناه به ورطه فراموشی سپرده شود .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: از ریاست محترم قوه قضاییه می خواهم پای حقوق از دست رفته این مردم در زلزله بایستند. از ایشان درخواست می کنم رسیدگی کنند این چه نظام مهندسی ساختمان بوده است که بعضی از ساختمان های دولتی اینگونه فرو ریخته اند؟! چرا گنببد مسجد نمره۱ با گذشت این همه سال فرو نریخت اما گنبد مسجد الزهرا فرو ریخته است؟! و یا ساختمان تامین اجتماعی، بعضی از بانک ها و… قطعاً یک جای کار اشکال دارد که انتظار می رود مسئولان قضایی به این مسئله ورود کنند و ببینند چه کسانی بر کار این پیمانکاران نظارت داشته اند!؟

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان یعنی ایستادگی در برابر استبداد و دیکتاتوری.

وی ادامه داد: خیلی از شهرها خاطرات خوشی از شورای نگهبان دارند که استبداد و دیکتاتوری را از سر راهشان برداشت.

امینی گفت: از شورای نگهبان می خواهیم با رعایت حقوق همه کاندیداها اگر کسی مسئله ای دارد که می تواند مخاطراتی برای نظام و مردم داشته باشد در چارچوب قانون مثل همیشه با آنان برخورد نمایند چرا که مجلس خانه ملت است…

خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان گفت: بعضی ها به دلیل مطامع و منافع شخصی خود در فضای مجازی مطالبی می نویسند به گمان خود این و آن را می کوبند، بدگویی می کنند اما یکی نیست از آن ها بپرسد خود تو چه کرده ای ؟

وی افزود : ۳۰۰  هزار نفر جان شان را برای این مملکت از دست داده اند، هر روز استخوان های دهها شهید را تفحص و به مملکت می آورند و بیش از ۱ میلیون نفردر راه این مملکت جانباز شده اند اما شماها دست از کارهای تان بر نمی دارید؟!

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا (ع) با تقدیر از مدیران ادارات تامین اجتماعی و بهزیستی مسجدسلیمان گفت: از مدیران و کارکنان زحمتکش این دو مجموعه عظیم و خدمترسان تقدیر و تشکر می کنم امیدوارم که در ادامه کارضشان نیز موفق و همچنان برای حل مشکلات مردم قدم بردارند…

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست