• شناسه خبر: 4916

پاسخ های اولیه شهردار اهواز به سوالات عضو شورای شهر

شاعری شهردار اهواز به سوالات عضو شورای اسلامی شهر در خصوص جمع آوری دستفروشان و ماشین های دوره گرد و میوه فروش در معابر در جلسه علنی امروز شورا پاسخ داد. ...

پیمان نجف پور – شهرنوشت :

به گزارش شهرنوشت : در جلسه علنی شورای اسلامی شهر که با حضور شهردار، رئیس، اعضای شورا و اصحاب رسانه تشکیل شد، موسی شاعری، طرح سوال از جانب اعضای شورای شهر را یک وظیفه و حق قانونی دانست: از جمله مهمترین وظایف شورای شهر، نظارت بر عمکلرد مدیریت شهری است و وظیفه ما پاسخگویی به این سوالات است.
شهردار اهواز پس از این مقدمه در پاسخ به پرسش عضو شورا در خصوص جمع آوری دستفروشان و ماشین های دوره گرد و میوه فروش در معابر تشریح کرد: موضوع سد معبر چه از طریق بساط گستران و چه از طریق وانت بارها ارتباط مستقیمی با معیشت مردم و اقتصاد عمومی کشور دارد و با توجه به شرایط فعلی کشور بسیاری از کلانشهرها با این معضل درگیر هستند.
وی افزود: در چنین شرایطی اجراییات شهرداری در راستای جمع آوری دستفروشان و ماشین آلات دوره گرد و میوه فروش در معابر، پس از اخذ دستورات قضایی و در معیت نیروی انتظامی (شغل دوم) و یگان امداد در سطح مناطق هشتگانه شهرداری به صورت مستمر، طرح ها وعملیات جمع آوری را اجرا می کند.
شاعری با بیان اینکه مکررأ نیروهای اجراییات در حین انجام وظیفه مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، تصریح کرد: به همکاری مداوم نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی ورانندگی به عنوان متولی ترافیک شهری نیازمندیم که در صورت تحقق این همکاری ها اقدامات پاکسازی و رفع سد معبر بسیار مؤثر خواهد بود.
شهردار اهواز با اعلام اینکه در ۱۷ نقطه مهم شهر عملیات پاکسازی از سد معبر انجام گرفته، بیان کرد: توقیف بیش از ۴۰ دستگاه وانت بار و موتور سه چرخ عرضه کننده میوه و تره بار و انتقال آنها به پارکینگ، پاکسازی کامل دستفروشان خیابان سلمان فارسی، جمع آوری کامل میوه فروشان خیابان شریعتی جنب مسجد انصار، جمع آوری بیش از ۲۵۰ مورد تابلوهای سیار اتوبان آیت الله بهبهانی حد فاصل فلکه جمهوری تا خیابان امام شرقی، جمع آوری کامل ماهی فروشان خیابان آخر آسفالت نبش رازی تا فلکه شریعتی، جمع آوری چادر فروشان خیابان شریعتی تا پل سیاه گوشه ای از اقدامات همکارانم در حوزه معاونت خدمات شهری و مناطق است.
شاعری ادامه داد: پاکسازی و جمع آوری حدود ۵۰ درصد دستفروشان و وانت بارهای واقع در خیابان کارگر شرقی گلستان، مسیر خانه سازی از سه راهی خرمشهر تا میدان پلیس، بلوار قدس، جاده اهواز-حمیدیه جزو اقدامات انجام شده بوده است.
وی افزود: ضمناً این عملیات در ورودی خیابان ۲۲ بهمن و شهرک رزمندگان، اتوبان گلستان، بلوار پاسداران از سه راهی فرودگاه تا کوی ملت، خیابان ۱۳ و ۱۷ شرقی کیانپارس، فلکه چهار اسب، زیر گذر خلیج فارس، میدان نخل تا میدان شهید بندر صورت گرفت./آراس

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست