• شناسه خبر: 242

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خبر داد: ماهشهر میزبان مسابقات کشتی جام تختی

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از برگزاری مسابقات کشتی جام بین‌المللی تختی به میزبانی ماهشهر خبر داد ... ...

پیمان نجف پور -به گزارش پایگاه خبری ، تحلیلی شهر نوشت: 
افشین حیدری مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در مجمع سالانه هئیت کشتی استان که در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، برگزار شد، گفت : متاسفانه برخی هیات‌ها طی سال‌های گذشته مجمع سالانه خود را برگزار نمی‌کردند که نشان از عدم نظارت کافی روی هئیت‌ های ورزشی بود ولی برنامه ما این است که تمام هئیت ها مجمع سالانه خود را برگزار کنند.
حیدری در ادامه عنوان کرد : جایگاه کشتی خوزستان با سایر رشته‌ها متفاوت است و اهمیت و جایگاه این رشته برای اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز بسیار مشخص می‌باشد. در مدت مدیریتم در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، رویدادهای بسیار زیادی را پشت‌سر گذاشته‌ایم و از نزدیک نیز زیرساخت‌های ورزش استان را دیده‌ام و باید بگویم مشکلات بسیاری در ورزش استان است  حتی در برخی شهرستان‌ها از کوچکترین امکانات ورزشی محروم می‌باشند، البته این‌ها دلیل نمی‌شود که بگوییم شکست می‌خوریم یا نمی‌توانیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: برنامه جامعی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خوزستان تدوین کرده‌ایم تا بتوانیم طی سه تا چهار سال آینده به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم. پروژه‌ای در استان داریم که ساخت آن هجده سال طول کشیده و اکنون نیز بلاتکلیف است. چنین پروژه‌‌هایی باید هر چه زودتر ساماندهی شوند.
وی خاطرنشان‌کرد: ما برنامه داشتیم که امروز در این مجمع از قهرمانان کشتی که برای استان خوزستان افتخار کسب کردند، تقدیر کنیم و با استاندار نیز صحبت کردیم و نظر او نیز این بود که برنامه‌ای ویژه کشتی خوزستان بگذاریم و از قهرمانان مدال‌آور رده‌های سنی مختلف و همچنین پیشکسوتان این رشته قدردانی کنیم. این برنامه پیش از مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که می‌خواهیم در جای جای ورزش استان با برنامه حرکت کنیم، گفت: اعتباری تحت عنوان ارزش افزوده از امسال به ورزش خوزستان تعلق می‌گیرد که تقریبا سالی ۶۰ میلیارد تومان است که باید برای آن برنامه داشته باشیم تا پس از برنامه ششم توسعه که قرار است اعتبارات ورزش استان تزریق شود، بدانیم که می‌خواهیم به کجا برسیم.
وی افزود: یکی از هیات‌هایی که برای ما حائز اهمیت است، هیات کشتی است و پس از کار کارشناسی که صورت گرفت، تقریبا طرح خانه کشتی اندیمشک و ایذه آماده شد و منتظر هستیم که کلنگ‌زنی آن با حضور ورزش و جوانان انجام شود. همچنین ما تمام توان‌مان را به کار می‌گیریم تا هیات کشتی خوزستان تجهیز شود. همین جا نیز اعلام می‌کنم که به زودی مبلغ ۱۰۰میلیون تومان به عنوان اعتبار جاری در اختیار هئیت کشتی قرار می‌گیرد. همچنین امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات تمام شهرستان‌ها در بخش کشتی کنار گذاشته‌ایم و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای تجهیز خوابگاه سالن قدس که در اختیار هئیت کشتی است ، در نظر گرفته‌ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان این نوید را به ورزشکاران ملی داد که از این به بعد هزینه‌های رفت و برگشت قهرمانان به اردوهای تیم‌ملی کشتی را اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان تقبل می‌کند، گفت: این ورزشکاران سرمایه‌های استان خوزستان هستند و به همین خاطر از رییس هئیت استان می‌خواهم تا فردا اسامی ورزشکاران خود را به ما اعلام کند. چند اسپانسر داریم که قرار شد با آن‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و ان‌شاءالله این اسپانسر را در بحث کشتی هم داشته باشیم، چرا که نباید ورزشکاران ما دغدغه‌ای داشته باشند و موضوع هزینه رفت و برگشت آن‌ها به اردوهای تیم‌ملی نیز قطعا حل می‌شود.
وی در خصوص اشتغال ورزشکاران نیز خاطرنشان‌کرد: خوزستان، استانی با پتانسیل بالای اقتصادی است. طی دیدار با نمایندگان استان، به این موضوع اشاره داشتم که به هر شهرستانی که می‌رویم، بعد از مشکلات امکانات ورزشی از مشکل اشتغال صحبت می‌کنند. به هر حال سعید عبدولی وقتی روی تشک کشتی حاضر می‌شود، این دغدغه را دارد که وقتی کشتی را کنار گذاشتم، باید چکار کنم؟
حیدری افزود: وزیر ورزش نیز در این زمینه به من اعلام کرد که به زودی دستورالعملی از سوی  هئیت دولت ابلاغ می‌شود که جذب  قهرمانان ملی در ادارات و ارگان‌ها تسهیل پیدا میکند ، البته ما هم در استان خوزستان بیکار ننشسته ایم و با استاندار در این زمینه صحبت کرده و استاندار گفت که قرار بر این شده دولت چند وزارتخانه برای این منظور مشخص کند و بنده نیز  شخصا پیش وزیر مربوطه خواهم رفت و برای جذب قهرمانان دستور لازم را خواهم گرفت
وی عنوان کرد: بنی‌تمیم، نایب‌رییس فدراسیون انصافا دلسوز کشتی و ورزش خوزستان است و تشکر ویژه‌ای از او دارم. همچنین در بحث گرفتن امتیاز مسابقات جام جهانی و جام تختی، کمک‌های بسیاری به ما داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که تمام تلاشمان بر این است که مشکلات هئیت کشتی را حل کنیم،
وی افزود : هئیت کشتی جزو ۱۰ هیات اصلی ما محسوب می‌شود . ما جلسات بسیار خوب و نوید بخشی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و قرار شده اعتبار خاصی به ما داده شود تا برای آینده هئیت ها برنامه‌ریزی و مشکلات آنها را حل کنیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست